sobota, 17 stycznia 2015

Marks & Spencer: Turkish Delight

Prosto z Azji, dokładniej z Turcji, na Co Tu Zjeść gości Turkish Delight, dostępny w Polsce w sieci Marks & Spencer. Choć słówko 'delight' w naszym języku oznacza uciechę lub radosne oczarowanie,  ten gość nie przekroczy jednak progu mojego mieszkania nigdy więcej. Ale po kolei.


Opakowanie o kolorze będącym mieszanką fioletu i różu wygląda bardzo zachęcająco, można się domyślać że zawartość ma coś wspólnego z truskawkami, malinami lub jagodami, a więc oczekiwania są wysokie. Akurat nie przeczytałem składu na etykiecie doklejonej przez importera, więc nie wiem niestety co było w składzie poza widoczną na froncie opakowania czekoladą oraz 'turecki radosny środek'.


Po rozpieczętowaniu folii okazuje się, że w środku są dwa 5cio centymetrowe bloczki grubo oblane mleczną czekoladą. Wyglądają bardzo apetycznie. Chcąc dowiedzieć się, co skrywa wnętrze batona biorę pierwszy gryz... po czym czuję coś dziwnego. Spoglądam na osobę, którą poczęstowałem drugim kawałkiem i widzę minę właściwą dla reakcji na najnowszą reklamę Media Expert z Eweliną Lisowską. Moja mina podobno była taka sama. Pod czekoladą jest mocno anyżowo - szałwiowa, galaretka, słodko - gorzka w smaku, coś jak syrop na suchy kaszel. Co ciekawe, w drugim z bloczków była galaretka o smaku róży. Bardzo mocno perfumowana i zdecydowanie za słodka, nie dało się tego jeść. Bardzo się rozczarowałem. Chciałem zobaczyć jeszcze jak ma się sama czekolada, czyli jej jakość, twardość, łamliwość i smak, jednak galaretki były tak mocno naperfumowane, że cały ich aromat przeniósł się na oblewającą je czekoladę, więc wyczucie jej właściwości i smaku zostaje niemożliwe.


Odrobinę smaczniejszy okazał się smak różany, choć i tak nie da się tego jeść. Turecka galaretka oblana czekoladą to niewypał, którego odradzam każdemu, kto zasugerowałby się przyciągającym opakowaniem. Tu za słodkie, tam za gorzkie, to nie dla mnie. Syrop mam w aptece, a róże w kwiaciarni.


Miejsce: Marks & Spencer
Cena: baton otrzymałem w prezencie, brak danych
Ocena: 0 przyznać nie mogę, a więc najniżej będzie 1/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wpisz swój komentarz